Kedilerde Göz Akıntıları ve Nedenleri

Kediler hareketli ve avcı canlılardır. Yaradılışından bu güne beslenme şekilleri etobur olduklarından avlanarak ya da evcilleştirilmeleriyle yemek artıkları ile olmaktayken, son zamanlarda en doğru besleme yolu olan kuru mama ile olmaktadır.

Lakin birçok kedi, sokaklarda hayatlarını sürdürmektedir ki yemeği bulmak kadar hayatta kalabilmek için yemeğini görmesi gerekmektedir. Bu sebeple göz tüm canlılar için önemli fakat sokak kedileri için daha önem arz etmektedir.

Bu akıntılar şeffaf sıvıdan, yeşil iltihaplı bir hal aldığı gibi kan ile karışık da olabilmektedir. Gözlerin sürekli iltihaplı olması göz yüzeyine zarar verir ve körlüğe kadar giden sonuçlar doğurabilir.

Bazen iltihap, göz kapaklarını birbirine yapıştırır ve gözle kapaklar arasında irin birikir ki bu durum göz kayıplarının en fazla görülen sebebidir. Gözde irin birikmesi daha çok birkaç aylık kedi yavrularında görülür. İltihaplanmanın sebepleri göz enfeksiyonları, viral hastalıklar, gözde yabancı cisimler sayılabilir. Mutlaka tedavi gerektirir.

Birçok iltihaplı göz hastalığının tedavi oldukça kolaydır. Geç kalınmış olaylarda göz kayıpları olduğu gibi tedavi ile derhal iyileşme şekillenmektedir.

Gözleri Kapalı İrinli Bir Kedi Görürsek Ne Yapmalıyız? İltihaplı Kedi Gözü Nasıl İyileştirilir?

İlk yapmamız gereken size en yakın veteriner hekimle kediyi buluşturmak olmalıdır. İltihabın sebebinin teşhis edildikten sonra hekimin reçetesine harfiyen uyulduğunda göreceksiniz ki birkaç gün içerisinde iyileşecektir. Bazı durumlarda gözdeki irin sistemik ve viral bir hastalığın belirtisi olabilir ki bu üzücü sonuçlarla noktalanabilmektedir.

Bazen yakalanamayan sokak kedileri ile karşılaşabiliriz. Böyle bir durumda ilk yapmamız gereken Belediye Veteriner İşlerinden yardım almak olmalıdır.

Eğer çevrenizde bir Veteriner Hekim yoksa basit bir kaç uygulama ile onun iyileşmesine yardımcı olabiliriz.

Kedinin göz kapakları birbirine yapışmış ise ilk yapmamız gereken göz kapaklarını aralayarak irinin akmasını sağlamak olmalıdır. Buna kediler biraz itiraz etseler de bunun yapılmaması durumunda göz kaybı yaşanacağı unutulmamalı ve mutlaka yapılmalıdır.

Kedilerin Gözleri Nasıl Temizlenir?

Göz ve çevresi göz temizleme losyonu ile temizlenmelidir. Gözün temizliği tamamen yapılmalı hiç iltihap kalmamalıdır.

Göz temizleme losyonunu bir pamuğa dökerek gözün içinden dışına doğru hafif silme hareketleri ile temizlik yapabilirsiniz.

Eğer mümkünse göz içine antibiyotikli göz damlası uygulanmalıdır. Hangi göz damlası olduğunu telefonla veteriner hekimden bilgi almanız esastır. Bazı göz damlaları kediler için zararlı olabileceği unutulmamalıdır. Kediye iyilik yapmak isterken göze zarar vermemek için mutlaka Veteriner Hekimlerle temasa geçilmeli ve tavsiye alınmalıdır. Durumunuzu anlattığınızda hiçbir hekim sizi geri çevirmeyecektir.

Bütün bunları belirtiler gidene kadar devam etmenizde fayda vardır. Unutulmamalıdır ki iltihaptan kaybedeceği göz ona mutsuzluk ve açlıktan başka bir şey vermeyecektir.