Kedi ve köpekler için Taurine

Taurin hiç şüphesiz kedinizin diyetinde olması gereken en önemli besinlerden biridir. Hayvansal proteinlerde bulunan bir tür amino asittir. Taurin, esas olarak kas etinde ve karaciğer, böbrek ve kalp gibi organlarda tespit edilen doğal olarak oluşan bir amino asittir. Ayrıca deniz ürünlerinde bulunur.

ASPCA’ya göre, kediler için taurin,  köpekler ve diğer memelilerin ihtiyacından daha önemlidir. Bunun nedeni köpeklerin aksine, kedigillerin kendi sistemlerinde bulunan önceden var olan amino asitleri kullanarak kendi taurinlerini üretememeleridir. Hayvansal ürünler ve taurin takviyeleri, bir kedi için tek taurin kaynağıdır.

Taurinin Yararları

Üreme

Yavaş yenidoğan gelişimi ve diğer doğum kusurları gibi kedilerde ortaya çıkan sorunlardan bazıları, taurin eksikliği nedeniyle ortaya çıkar. Yavru kedi bekleyen bir kedi, yeterli taurin seviyelerini içeren uygun bir diyetle beslenmelidir.

Görme

Kedilerde Taurin eksikliğinin, Ulusal Bilimler Akademisine göre görme kaybı ve kedi merkezi sisteminin dejenerasyonu dahil olmak üzere bazı zararlı etkileri vardır. Mükemmel bir görme fonksiyonu sağlamak için kedinizi yeterli miktarda taurin içeren bir diyetle besleyin.

Sağlıklı Kalp

Taurin, kalbi mükemmel durumda tutmada önemli bir rol oynar. Kedilerde sık görülen kalp problemlerinden bazıları kalp yetmezliği ve dilate kardiyomiyopatidir. Bu ikisi taurin eksikliği ile yakından bağlantılıdır.

Diğer faydalar -karaciğer hastalıklarında , Tip I diyabet, sindirim sisteminin düzgün çalışması ve nöbet bozuklukları gibi,

Bütün bunların önüne geçmek ve bağışıklıklarını güçlendirmek için http://www.naturelvet.com/urun/taurine/ veya http://www.naturelvet.com/urun/taurine-kopekler-icin/ ilginizi çekebilir.

Daha geniş bilgi ve köpekler için :http://dogaware.com/health/heart.html